Bij het patellofemoraal pijnsyndroom ervaar je pijnklachten in en rond de knieschijf. Deze pijn komt op alle leeftijden voor, maar vooral in de puberteit en vaker voor bij vrouwen.

Bij het buigen en strekken van de knie loopt de knieschijf door een groeve in het bovenbeen. De knieschijf werkt als een soort katrol, waarop bij het buigen van de knie grote krachten staan vooral bij activiteiten met geplooide knie zoals traplopen, hurken, enz.
Een belangrijke oorzaak het patellofemoraal pijnsyndroom is het slecht glijden van de knieschijf in de groeve ten gevolge van een afwijkende stand van de benen of door zwakke of korte spieren rondom de knie. Lang zitten kan ook pijnklachten geven.

Behandeling: podologische inlegzolen, schoenadvies, kinesitherapie

Doelgroep: kinderen, volwassenen, sporters

Maatregelen Covid-19

Beste patiënten,

Om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan vragen we u om rekening te houden met de volgende maatregelen:

1. Enkel de patiënt wordt toegelaten tot de praktijk. Kinderen tem 18jaar mogen vergezeld worden door 1 volwassene. Begeleiding of vervoer wacht buiten of in de auto.
  2. Doe je persoonlijk mondmasker aan en ontsmet je handen alvorens de praktijk te betreden.
  3. Probeer zoveel mogelijk 1,5m afstand te behouden.
  4. Ben je ziek of ben je in contact geweest met een besmet persoon, gelieve ons telefonisch te contacteren om je afspraak te verplaatsen.
  5. Betaling bij voorkeur met bancontact (contactloos).

Alvast bedankt!
We zijn blij jullie opnieuw te mogen ontvangen!

Dana – Eline – Nele – Sarah - Ivan